Welcome, Ziyaretçi

Gönderen Konu: Buji ve Buji Bakımı  (Okunma sayısı 4263 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Buji ve Buji Bakımı
« : 26 Aralık 2011, 19:23:55 »

Aracınızın en küçük ama en önemli parçalarından biri bujilerdir. Bujilerin bakımı ve temizliği aracınızın ömrü için çok önemlidir. Otomobilinizin buji bakımı ve temizliği nasıl yapılır?


Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.

Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temiliği önemlidir.

Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız

• Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.
• Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir.
• Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir.
• Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir.
• Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse.

Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar

• Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi.
• Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,
• Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği.
• Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır.
• Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15dir.
• Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz.
• Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz.
• Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz.

Yazı Alıntıdır.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2011, 19:29:57 Gönderen: namusait »
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

aksoy93

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 31
  • Teşekkür: 5
Ynt: Buji ve Buji Bakımı
« Yanıtla #1 : 09 Nisan 2012, 21:18:12 »
bizim araba 1000e varmadan buji yiyor sürekli, bosch takıyoruz yinede dayanmıyor gavura  ;D

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: Buji ve Buji Bakımı
« Yanıtla #2 : 12 Haziran 2012, 22:57:05 »
hatalı avans eğrisi yada üzerinde  bosch yazsada kalitesiz buji yıllardır bosch kullanan yüzlerce vosvosçu dostum son birkaç yıldır şikayetlerden dolayı NGK kullanmaya başladılar ve memnunlar bende hala bosch kullanmaya devam ediyorum

Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır