Aracı birkaç gün yattığı zaman çalışmayan, hatta uzun süreli yatma durumlarında merkezi kilidi dahi açamayanlar olabilir, araçta kaçak vardır baksınlar...
Akü kullanıcılarının genelinin şikayetlerini biliyorum, %95' inde aylar sonra akünün bozulduğu şikayetiyle gidiliyor akü servislerine ve bu iddiadan kesinlikle vazgeçmiyorlar. Müşterilerin birçoğuda yetkisi, yeterli bilgi ve donanımı olmayan bir elektrikçiye ölçtürüp onun dediğini kafasında donduruyor. Koskoca araçta garantili tek şey akü olduğu için masrafsız kısa yoldan yenisini alıp rahata ereceğini sanan birçok insanla muhatap oluyorum. Şunu söyleyeyim "O aküyü bitiren yeni takılanıda bitirir".
-Aracınızda markası ne olursa olsun CD çalar, USB veya Hafıza kartı destekleyen dijital teybiniz varsa kesinlikle kontağa bağlı olması gerekir, çünkü yeni nesil dijital teypler 24 saat kaçak yapar ve akünüzü deşarj eder
-Araçta kaçak yapabilecek ( sıralı sistem Lpg veya teyp ) varsa ve araca az biniliyorsa akünüzü deşarj eder. Sıralı sistem elektronik beyinli olduğu için 24 saat kaçak yapar.
-Diğer kaçak sebepleri çeşitlidir. Açık kalan torpido lambası, bagaj lambası, amfi, ses sistemi vs.
Normal şartlarda sıfır alınan bir akünün fabrikasyon hatası yok denilecek, kadar azdır, çünkü üretim bandından çıkarken birçok teste tabii tutulur. Aylar sonra bozuldu dediğiniz akü ya deşarj olmuştur, ya da marş dinamosu kontak sisteminde bir arıza meydana gelmiştir. Kısaca şunu diyeyim araçta bir sıkıntı yoksa aküde hiçbir sıkıntı olmaz. Bütün iş araçta biter.