Welcome, Ziyaretçi

Gönderen Konu: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi  (Okunma sayısı 15287 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #15 : 28 Kasım 2011, 01:29:45 »

affınıza sığınarak animasyonda ateşleme hatası var 1 ve 4. silindirler aynı anda ateşliyor
projede emeği geçenlere teşekkürler emeğinize sağlık başarılar dilerim
« Son Düzenleme: 28 Kasım 2011, 10:49:12 Gönderen: Uykusuz »
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #16 : 28 Kasım 2011, 10:50:45 »
Evet hocam haklısın, animasyondaki hata gözümüzden kaçmış. Fakat yazılım doğru çalışıyor. Zaman bulabilsem de devrenin son halinin PCB'sini ve yazılımını yayımlayabilsem  :(
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

mollax

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 24
  • Teşekkür: 3
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #17 : 30 Kasım 2011, 00:15:05 »
Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

affınıza sığınarak animasyonda ateşleme hatası var 1 ve 4. silindirler aynı anda ateşliyor
projede emeği geçenlere teşekkürler emeğinize sağlık başarılar dilerim
biz afederiz ama motor hocası affetmez.yazar 0

mollax

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 24
  • Teşekkür: 3
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #18 : 02 Aralık 2011, 23:32:38 »
arkadaşlar elinde diesel motor için devir gösterge şeması varmı

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #19 : 02 Aralık 2011, 23:43:39 »
Hocam burada bir animasyon var:

Kod: Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
http://www.teknikvideo.net/wp-content/plugins/vipers-video-quicktags/resources/jw-flv-player/player.swf?file=http%3A%2F%2Fwww.teknikvideo.tk%2Fvideo%2Fmotor_animasyon.flv
Buradan gördüğüm kadarıyla bizi yöntem bu motorlar için işlemez. En kesin çözüm milin devrini optik yada manyeyik olarak ölçüp display etmek... Bu motorlarda buji gürültüsü yok maalesef  :)
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2011, 23:46:32 Gönderen: Uykusuz »
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #20 : 03 Aralık 2011, 23:53:06 »
animasyon süper yapanın eline sağlık yayınlayanında
dizel motorlar sıkışmış ve basınç altındali havanın üzerine yakıtı olabildiğince küçük parçacıklar halinde püskürtmekle ateşlenen bi sistemle çalışırlar yani bujileri yoktur aslında vardır ama farklı bir buji farklıbi amaç için ateşlemeye yaramaz
yeni nesil motorlarda dizel benzin farketmez hepsi ecu ile denetlendiğinden ecu nunda çeşitli verilere ihtiyacı olduğundan ya krank yada ençok tercih edilen egzantrik konum sensöründen takip edilir
arkadaşımda golf mk2 vardı dizel devir göstergesi takmak için bayagı uğraş verip sonunda taktırmıştı bildiğim kadrıyla şarj dinamosu üzerinden devir ölçüyordu
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

mollax

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 24
  • Teşekkür: 3
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #21 : 04 Aralık 2011, 20:59:59 »
animasyonda'da görüldüğü gibi 1. ve 4. silindir aynı anda çalışıyor

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #22 : 09 Aralık 2011, 09:58:32 »
ilk animasyon sorunluydu zaten konuyu başından takip edersen mevzusu geçiyordu bahsettiğim dizel animasyonu linki verilmiş olan 
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

aksoy93

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 31
  • Teşekkür: 5
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #23 : 09 Nisan 2012, 22:30:43 »
Uykusuz hocam, araç rolantideyken 1900e kadar çıkıp geri 1290'a düşüyor, bunu stabil yapmak için başka yöntemler düşünülemez mi?

Mesela trigerin bağlı olduğu kasnaklar dişli yapıya sahip, manyetik sensörle buradan devir okutulabilir.
Şahin triger kasnağı Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Krank açı sensörüde var başka bir seçenek ama, bunun olduğu araçta zaten devir göstergesi vardır ;D

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #24 : 09 Nisan 2012, 23:10:40 »
aksoy93 hocam haklısın. Bu teknikte elektriksel gürültünün frekansını ölçerek devir hesaplandığı için pek stabil çalışmıyor zira ortamdaki tek elektriksel gürültü buji gürültüsü değil. Bu sebeple Dijital LPG göstergesi projemde devir ölçme işi Hall Effect Sensor ile yapılıyor  ;)
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

s.atak

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 14
  • Teşekkür: 0
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #25 : 15 Mayıs 2012, 16:31:53 »
uykusuz hocam,
öncelikle emeğine teşekkür ederim.
sanırım devreniz araçlarda çok hasas ölçümler için tasarlanmadı. internette baya bir araştırdım. çoğu kişi motor devri bilgisini ölçmek için buji, endüksiyon bobini gibi parçalardan pals alarak ve işlemcide hesaplama yaptırarak devir bilgisini ölçüyorlar. fakat hasas ölçüm olmuyor malesef..  eski tip araçlarda genellikle devir bilgisi alternatör üzerinden alınır. yeni nesil araçlarda (enjeksiyonlu dizel-benzinli ) krank kasnağı yada volan üzerinde sensör üzerinden bilgi alır. buji yada bobin üzerinden alınan gürültü (pals) motor devrini tam vermez. çünkü bujinin ateşleme yapmadığı zaman aralığında da krank mili (motor) dönmeye devam eder.
örnek verecek olursak ;
2000 d/dak da dönen motor saniye de 33,333333333........ tur döner, bu durumda buji kaç defa yada bobin kaç defa ateşleme yapmalı yada küsüralı gürültü oluşmalı,
yaptığınız devre de bu sorunu düşümekteyim. nasıl bir hesaplama yaptınız ??
yanlış anlamayın lütfen sadece mantığını öğrenmeye çalışıyorum.

not: motorların çalışma prensibi (otto teorisi) 1 pistonda 4 zamanın oluşabilmesi için ana milin(krank) 720 derece dnmesi gerekir. her bir zaman 180 derece de meydana gelir. (sadece 1 piston için), 4 silindirli motorlarda 720 derece de tüm pistonlar ateşlemeyi tamamlamış olur. peki 6 silindirli motorlar ?????

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #26 : 15 Mayıs 2012, 19:05:48 »
s.atak Hocam haklısınız, bu proje tamamen deneysel amaçlı yapıldı. Dediğiniz gibi 720 derecede tüm bujiler birerkere ateşleme yapmış oluyorlar. 720 derece'de 2 tura tekabul ediyor. Bir başka değişle 2 turda 4 buji ateşlemesi yapılıyor. Sadeceleştirirsek 1 turda 2 buji ateşleniyor. Ben eğer 2 adet buji gürültüsü duyarsam anlayacağım ki benim motorum 1 tur dönmüştür. Bu sebeple 1 saniye boyunca buji gürültüsünü sayıyorum ve bunu 2'ye bölüyorum. Motorun 1 saniyede attığı tur sayısını elde ediyorum. Sonra da bunu 60 ile çarpıp dakkadaki tur sayısını elde ediyorum. Kısacası 1 saniye boyunca saydığım buji gürültüsünü 30'la çarpıyorum doğru sonucu elde ediyorum.

Tabi bu sistemi benim şahin için geliştirdim. Eğer ortamda başka bir motor çalışmıyorsa deviri çok yüksek hassasiyette ölçebiliyorum fakat motorun fanı devreye girdiğinde işler alt-üst oluyor. Bir de şimdilerde çok yeni teknoloji motorlarlarda buji ateşlemesiyle deviri çıkarabilmek neredeyse imansız. Dediğiniz gibi en sağlam yöntem krank üzerinden çok basit bir sensör ile devir bilgisini okumak. Tabii bunun için sensöre bir kablo gitmesi gerekiyor. Bu sistemde devir okuyucuya sadece çakmaktan beslemesini verseniz kendi beslemesi üzerindeki gürültünün frekansını ölçtüğünden devir ölçmesi için yeterli oluyor.

Ben aslında arabalardan motordan vs hiç anlamam. Ama elektronik aksamı her türlü halledebilirim. Böyle her iki taraftan bilgi paylaşımı ile hep beraber güzel projeler çıkarabiliriz diye düşünüyorum.

Saygılar.
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

s.atak

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 14
  • Teşekkür: 0
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #27 : 16 Mayıs 2012, 09:41:34 »
Uykusuz hocam merhaba,

Mesleğim otomotiv teknikerliği, 1992 yılı mezunuyum. ana dalım oto elektrik-elektronik, tabi bizim zamanımızdaki oto elektroniği ile günümüz araç elektroniği arasında dağlar kadar fark var.
benim amacım elektronik ateşleme beyni yapmak, bunu yaparken en az malzeme ve modifikasyon ile verimli bir sistem geliştirmek.
bunun için kranktan alınan sensör bilgisi ile ateşleme sistemini komuta etmek, hasas devir bilgisi motorun değişik devirlerinde değişen avans kontrolunu yaparak sistemi çalıştırmak. burada en önemli sorun araçta oluşan gürültüler. internette baya bir araştırma yaptım ateşleme sistemleri ile ilgili, en önemli sorun bobin gürültüsü bütün sistemlere sarkıyor. yeni araçlarda bu sorunu nasıl çözmüşler hala bulamadım.
araç ecu ları ile ilgili hiçbir yerde yeterli kaynak yok malesef. bulunduğum şehirde gezmediğim tamirci ve servis kalmadı çıkma yada hurda ecu için. 1 tane bulabilsem analize başlayabileceğim ama nafile...
hocam benim düşündüğüm devir ile ilgili olarak, aracın devir bilgisini hasas ölçüp ateşleme sistemini çalıştırmak ve ayrıca bu devir bilgisini gösterge de göstermek, ledler le analog gösterge gibi( görsellik açısından), inş ileride daha da geliştirip distribütörsüz ateşleme sistemi yapmak, yani distribütörü tamamen ortadan kaldırmak.
saygılar,,
 

Controller

  • Administrator
  • Teğmen
  • ******
  • İleti: 187
  • Teşekkür: 22
    • Lugatek
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #28 : 16 Mayıs 2012, 10:05:34 »
S.atak bir sitede buldum belki işinize yarar;

Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Ä°letişim / Contact: satis@lugatek.com

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: LCD ekranlı dijital Devir Göstergesi Projesi
« Yanıtla #29 : 17 Mayıs 2012, 12:52:28 »
s.atak hocam krank üzerinde 180 derece açı ile iki adet sensör yerleştirilerek her turda iki bujinin ateşleme aypması sağlanabilir. Buji gürültüsü çok problem değil her türlü aşılır. Sensörler zaten düjütal çıkışlı sabit bir sinyal üretirler. Bu sinyalller bir takım dijital filtreler ile filtrelenip bujinin neden olacağı bozulmalar giderilebilir diye düşünüyorum.
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz