Welcome, Ziyaretçi

Gönderen Konu: Ignition booster  (Okunma sayısı 5008 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ignition booster
« : 28 Şubat 2017, 03:01:06 »
Merhaba

internette sık sık araçlardaki ateşleme sistemleri hakkında yapılan iyileştirmeleri araştırıyordum. Özellikle eski yorgun araçlarda ateşleme sistemi büyük problem yaratıyordu. Elektrik tesisatının yorgunluğu ve platinli sistemlerdeki eziyeti bilmeyen yoktur. Yakıt sarfiyatı,performansın düşük olması vs. vs.

Denemiş olduğum bu sistemin temeli platinli sistemlerde keşfedilmiş. Amaç volt değerini yükseltip akımı sabitlemek. Platinin malesefki 1 Amper ve üzeri akımlara pek tahammülü yok dolayısı ile bu tarz ve benzeri devrelerle platinli sistemlerde iyileştirilme yapılmış

Şuan her modele uygun yükselteç bulmak mümkün. kimi satıcı 100$ kimi 300$ satıyor.fiyat tabiki oldukça yüksek.

Önce endüksiyon bobinini içini açıp sargıyı arttırmak geldi aklıma. Tofaş platinli sistem bobini denedim önce, içini açmak mümkün değil. Slx modelin bobinini açmak ne mümkün parçaladım resmen ama banamısın demedi... bu fikirden caydım. Yurtdışı sitelerinde sargısı arttırılmış özel endüksiyon bobinleri var ama ebay türkiyeden çekildiğinden ve yanılmıyorsam 82 euro olan vergisiz alışveriş üst limiti 30 dolara düşürüldü. Dolayısı ile kendim bir şeyler denemek istedim

Bu seferde bobine giren voltu artırmak pratik bir çözüm olacağından internette booster lar hakkında şemalar aramaya başladım. ilk etapta basit bir devre bulup devreyi kurdum. ilk etapta şemadaki gibi 16v 6800uf ile denedim sonuç pek tatminkar değildi. Malzemeciye gidip daha yüksek kapasiteli kondansaör almak zor geldi. paralel olarak aynı değerde bir kondansatör daha bağladım. Sonuç biraz mutlu etti. Ekteki videoda kısa bir çekim var. bahsettiğim şemada ektedir.

Aslında yanına aynı değerde üçüncü bir kondansatör daha koysam sonuç ne olur diye merak etmiyor değilim :)

Şuan sadece Modüllü elektronik ateşleme sisteminde denedim. birkaç güne platinlide deneyeceğim. Araçta ilk olarak hissettiklerim sesinin çok daha toklaşması , yüksek viteste iken alt devirlerde çabuk toparlaması , yüksek devirlerde ise hissedilir bir artış fark ettim. Yakıt konusunda bir fikrim yok depoyu doldurmadan net birşeyler söylemek zor


Kullandığım diyotlar ise 1N5822 (40V 3A)


Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Konu her yoruma açık. fikirler geliştirmeler herneolursa

Teşekkürler

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #1 : 01 Mart 2017, 01:36:16 »
Merhaba

Devre halen sorunsuz olarak çalışıyor. Herhangi bir sıkıntı olmadı.

Devredeki 3 adet giriş çıkış ve şase kablolarının 2 ye düşürme gibi takıntım oldu. Sebebi ise çevremde devre hakkında sorulan sorular, faklı türde araçlara takılıp takılamayacağı ile ilgili. İnternette konu ile alakalı bolca şema ve video mevcut onlardan esinlenerek yine internetten bulduğum daha pratik bir devreyi yapmak istiyorum. fakat bu devreye 16V 15000uf değerlerinde bir kapasitör eklersem yeterli olacaktır. diyotta ise rk44 ü bulabilirsem kullanabilirim bulamazsam yine 1n5820 iş görür diye düşünüyorum. sonuç olarak her iki diyotta aynı değerlerde

yapacak olan arkadaşlara tavsiyemdir. rahatça hissedilen bir fark oluyor. yine ek olarak buji leriniz mutlaka çok tırnaklı olmalı. standart buji tırnagının eriğeceğini düşünüyorum.

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #2 : 02 Mart 2017, 22:11:46 »
16V 15000uf kondansatörü malzemecide bulamadım pek satanda yok sanırım ..bulabileceğim bir yer varmıdır


bugün farklı bir araçta daha denedik..sonuç iyi görünüyor .yine kısa bir video ekledim.yüksek model araçlardada deneyeceğim.sorun çıkaracağını zannetmiyoruum
Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #3 : 04 Mart 2017, 13:25:10 »
Merhaba
Öncelikle elinize sağlık. Ben devrenin tam olarak nerede kullanıldığı ve ne işe yaradığını anlayamadım fakat amaç anlık çekilen yüksek akımlara karşı bir tambon olması ise birden falza kondansatörü yan yana paralel bağlamanızda fayda olabilir. Yani 1 adet 15000uF yerine 3 adet 4700uF paralel kullanmanız daha performanslı olabilir.
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #4 : 04 Mart 2017, 22:26:08 »
Merhaba usta

Devre tam olarak otomobillerdeki ateşlemeyi daha güçlendirmek. Faydaları ise, daha iyi performans, yanmamış gazların yanmasını sağlamak, alt devirlerde daha verimli çekiş, daha iyi gaz tepkimeleri, en önemlisi ise yeni seri araçlardaki partikül filtresinin daha az tıkanması. Bildiğiniz gibi partikül filitresi şehir içi kullanımlarda oldukça hızlı tıkanmaktadır. Dur kalk larda egsoz içindeki kurumu yakıp atamaz ve partikül filitresini tıkar. Partikül filtreside rejenerasyon yapılıyor fakat hava filtresini temizler gibi ucuz olmuyor. partikül filitresi açılacak gibi değilse yenisi alınıp takılabiliyor fakat fiyatları 2000-4000 tl civarlarında.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim ustam sizinde bahsettiğiniz gibi yan yana 2 adet kondansatör bağladım. fakat sayı arttıkça yer kaplıyor. 15000 likle denemek istiyorum daha az yer kaplayacak ve sanıyorum tam kararında olacak..umarım..

Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Yapmak istediğim devrenin daha küçük boyutta olanı üstteki videoda ... videodaki ürün fiyatı oldukça yüksek ve bir girişi ve birde çıkışı var... bendeki devrede ise 3.. yanılmıyorsam 555 devresi gibi bir kontrolcüsü var.kondansatörü ters bağlayamayacağı için farklı bir tetikleyici kullandığını düşünüyorum. Çok elzem değil ama yinede merak etmiyor değilim.

sizcede tahminim doğrumudur ustam

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #5 : 05 Mart 2017, 10:02:09 »
Merhaba Cenk Hocam,

İlk mesajınızdaki şemaya bakınca sadece tampon görevi gören bir yapı görüyorum. Bu yapı ancak indüksiyon bobininizin beslemesinin tetikleme anında daha stabil kalmasını sağlayabilir. Yani tampon görevi görebilir. Bu devrenin çıkış gerilimini nasıl bu kadar etkilediğini anlayamadım açıkcası.

Bence yapacağınız devre en az 3 uçlu olmalı. Ya da iki uçlu ve gövdeden şase almalı. Amacı da bobine giden 12V gerilimi arttırmak olmalı. Filtre etmek ya da tamponlama yapmak değil. 12 girişi ve 12V dan büyük çıkışı olmalıdır. Bu işleme zaten boost, bu işi yapan devrelerede de booster adı verilmektedir.  Girişi ile çıkışını bir voltmetre ile kontrol edebilirsiniz. Sizin elinizdeki devrede tahminimce 0.3V'dan daha büyük düşmeler dahi olacaktır.

Ben bu işlere oldukça yabancıyım hatta elektronik aksam dışında arabalara da hiç ilgi duymam  ;D
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #6 : 05 Mart 2017, 21:54:47 »
merhaba hocam

son cümlenizi tam anlayamadım 'Sizin elinizdeki devrede tahminimce 0.3V'dan daha büyük düşmeler dahi olacaktır. ' demişsiniz bunu tam anlayamadım. evet bu devre kayıpları ortadan kaldırıyor dolayısı ile daha sağlıklı bir ateşleme elde ediliyor

:) üstadım benimde anlayamadığım bir kaç kısım var doğrudur ama çalışıyor..

Ayrıca İkinci şemayı denemek istiyorum fakat yine endüksyon bobinine yine seri bağlayarak. ve 16v 15000uf kondansatörle
 ikinci şemayıda yorumlarsanız çok sevinirim. ilk ve ikinci şemaları mükayese edebilirizde

teşekkür ederim

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #7 : 06 Mart 2017, 10:10:24 »
Merhaba

Kullanmış olduğunuz devredeki 1N5822 diyotları üzerinde yaklaşık yarım volt kayıp gerçekleşeceğinden girişe örnek veriyorum 13V uygularsanız çıkışta 12.5V alırsınız. Boost Inverter devreleri ise girişe uygulanan gerilimi yükseltirler. Yani 13V uygularsanız 15V alırsınız ya da daha yüksek... Sizin eklemiş olduğunuz devrelerin hiç biri boost işlemi gerçekleştirecek yapıya sahip değiller. Sadece ateşleme bobininizin beslemesine bir miktar tampon oluştururlar.
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #8 : 06 Mart 2017, 12:28:47 »
Yanıtınız için için teşekkür ederim

Diyotlar yerine mbr1560ct diyotunu kullanmak istiyorum. Bu diyotla boost işlemini gerçekleştirmiş olurmuyum veya rk44 yada tavsiye edebileceğiniz bir diyot..

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #9 : 06 Mart 2017, 14:11:43 »
Hocam oraya hengi diyotu koyarsanız koyun mutlaka birkaç mV kayıp olacaktır. Boost işlemi için bobin veya kapasitörlerin switching yapılması gerekir. İnternere "Boost converter" yazarak örnek tasarımları görebilirsiniz.
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

Cenk

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 20
  • Teşekkür: 0
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #10 : 08 Mart 2017, 17:03:37 »
Teşekkürler bilgiler için

byfask

  • Er
  • İleti: 1
  • Teşekkür: 0
  • İyi ki Lugatek Üyesiyim :)
Ynt: Ignition booster
« Yanıtla #11 : 28 Mart 2017, 03:42:15 »
Merhaba bu konuda bobinin girişinin önüne dc-dc converter koysak giriş voltajını yükseltsek ve iridium buji kullansak ne gibi etkisi olur ?