Welcome, Ziyaretçi

Gönderen Konu: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)  (Okunma sayısı 9924 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cihan19

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 33
  • Teşekkür: 6
  • ENDÃœSTRÝYEL ELEKTRONÝK CÝHAN
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #30 : 17 Kasım 2011, 13:20:06 »
bende sana şunu söyleyeyim elimde eski kasa doğan var 1600 cc senin dediğin bu sıkıştırma işlemlerini ben 5 sene önce denedim sıkıştırmayı artırınca ne oluyor biliyormusun benzinli arabada dizel gibi benzini sıkışmayla patlatıyor buda ne demek oluyor motorun vuruntulu çalışması demek oluyor silindir kapağını gerektiğinden fazla taşlattım bilerek ne olacak diye sonuç ne oldu bak anlatayuım motor ısınınca buji kıvılcımı olmadan yüksek devirlerde kendisi patlıyordu yakıt:)))))) zarar vuruntu 2.si sıkıştırma yüksek olunca hararet azmı olur dedin bunu ilk defa senden duyuyorum hararet uçuyor hat safaya bunu iyi araştır makina mühnedisi arkadaşlar var ise onlardan bilgi alabilirsin bu konuda ve aracı turboladım silindir kapağını standarrt halinde taktım değiştirdim turbocharger monte ettik doblo 1.9cc nin turboda ordaki sıkıştırmayı artırıyor sonuç ne yaparsan yap hararet artıyor turboluyken anca radyatörü büyütürsün ozaman normale döner. sıkıştırma artınca yanma iyi olabilmesi için yanma odasında emilen havanın iyi sülkilasyon yapılması gerekiyor karışması buda silindir kapağının içindeki eğimlerle oluyor hani direkt sıkıştırma yetmiyor yani 2 zamanlı motorlardan bile örnek vereyim sekman birazcık sıkı olsun ilk çalıştığı zaman sıkıştırma iyi olur sanki motor iyi çekiyormuş gibi gelir biraz zorlarsın şişer yani ısınma payından dolayı sürtüşme artar ısı artar motor gitmz ne oldu sıkıştırmayı artırınca daha zarar oldu 4 zamanlıdada subaplar var 2 turda 1 ateşleme yapılır motorda ve 3 sekmandan oluşur piston en alttaki yağ sekmanıdır aşınmayı azaltmak için kullanılmıştır diğer 2 si kompresör sekmanıdır incelemeni tavsiye ederim diğer araçlarla kıyaslama beygir gücü sadece motorun kendi gücü değildir!!!!!!! şanzıman diferansiyelden tekerlere aktarılan güçtür belki sen diyosun 1.4 motor karbratörlü bir başka motor 80 beygir diyelim benzinli doğan motoruda 82 beygir 1.6 motot verim kaybı diyosundur belki ama ben kendim aşırı 131 hastasıyım bu motorların her türlü özelliğini biliyorum iddalaşırım arşivlerim gerekirse sana katalog bilgilerine varıncaya kadar yani saygı duyarım düşüncelerinde ama ben elbette süper bi motor demiyorum ilk üretilen 131 motoru 1964 te yapılmıştır alttan eksantrik 1300cc dir 70 beygir civarında güç elde edilmiştir bilgin olsun o tarihte bak bakalım sen o silindir hacmindeki bir motordan o gücü alabilen kaç araç markası var teşekkürler iyi çalışmalar.
BETA ELEKTRONÄ°C

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #31 : 17 Kasım 2011, 17:11:05 »
Cihan hocam meseleyi fazlaca uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum demekki herkes kendi deneyimlerine göre konuşuyor örnegin ben oto elektirikçi bir arkadaşımla kapak taşlama işlemini 1.5 Suzuki swift ve Sulu sistem bis e yaptım araç ların ikiside oto elektrikçi arkadaşımındı beraber çalıştık iki araçdada ne hararet ne de başka bir sorun yaşadık Şeytan kulağına kurşun. Daha sonrada kendime ait doğan L yi kendi garajımda işçiliğini tamamen kendim yaparak rektefiye ettim hayatımda yaptığım en zevkli işti bu kadar zevk almamın sebebi Tofaşa olan hastalığımdan kaynaklanıyor. Bu araçları çok seviyorum ama aracı üretenlere de çok kızıyorum sizinde dediğiniz gibi 1964 de üretilen motorun 1992 model arabada ne işi var :)

Son olarak yakın bir zamanda bise 1400 renauld motoru ve turbo takacağız Tam komedi  :D

Hho konusuna dönecek olursak Pro-tr Ustamdan haber bekliyorum.
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #32 : 04 Aralık 2011, 01:01:40 »
birazda ben yazayım 70 li yıllarda 1200 cc volkswagen motorundan berg yarış takımı 200 hp üzeri güç almıştır belgeleri ve haberleri vardı bulup paylaşırım
yanlış yazılan detaylar var konuda düzeltme yapayım
benzinli ve karbüratörlü araçlarda her devirde silindir içine aynı birim ve aynı karışım girmez benzin için 14.7 :1 oran benzinli motorlar için ideal karışım miktarı kabul edilir ama bu her devirde ve her koşulda aynı değildir
yakıtı benzin olarak ele alırsak karbüratörlerde rolenti kapış ve yüksek hız devreleri vardır 
*rolenti devresi
 motorumuzun kendi halinde 900 -1000 deviir dakkika aralığındaki çalışma hızıdır hava ve yakıt sabit oranlarda karışır
*kapış devresi
gaz pedakına bastığımız anda gaz kelebeği açılır içeriye daha fazla hava girer oran hava çok benzin azolur bu yüzden karbüratör üzerindeki gaz koluna bağlı küçükbir pompa karbüratör boğazına fazladan yakıt püskürtür buda karışımı zengin orana göre daha fazla birim yakıt haline çevirir ve patlama daha güçlü olur tabi kısa anlık bizaman için bu esnada motor devirlenir kaırşım püskürme pedalaın sabit durduğuana kadar devam eder gazı sabit tutunca ilave püskürtme durur normal oran karışım devam eder
*yüksek hız devresi
motor  yüksek devirlere çıkınca standart karışım yetrli güç ve tork için yeterli gücü vermiyecek duruma gelir buyüzden yüksek hız devresi faal hale gelir ve karışım daha zengin olarak silindirlere gitmeye başlar

bu yüzdendir ki lpg karbüratörlü araçlarda daha ima zengin karışımla çalışır çünkü kapış ve yüksek hız devreleri yoktur
motor deviri yükselince sadece karbüratörde değil ateşlemedede değişiklikler olur ateşleme zamanı distribütör üzerindeki merkezkaç yada vakkum avansıyla devir arttıkça daha gerilere çekilerek performansın artması sağlanır

yeni nesil enjeksionlu mororlardan önce basit tek nokta enjeksion sistemleri vardı karbüratörün yerine direk manifold içine yakıt püskürtülürdü
yeni nesillerde oksijen sensörü hava akış metre (debi metre) gazkelebek pozisyon belirleyici krank egzantirik konum sensörü egzozdan çıkan gazı analiz eden birkaç sensör yardımıyla ecu motorun hangi devirde nekadar yakıta ihtiyacı olduğunu gazpedalı durumundan ve  silindire giren havayı ölçüp  olması gereken en ideal karışım için yakıtı enjekte eder

diğerbir konu karbüratörün önüne yada çıkışına lpg yi bağlamak nerdeyse hiç farkrtmez çünkü karbüratörler orta kısmında venturi denen kısımları sayesinde once daralan bir bogaza sonrada genişleyen bir boğaza sahip olurlar amaç yukardan gelen hava yakıt karışımının hızını daralan boğazda arttırıp daha sonra geniş alanda dağıtararak karışımın homojen hale gelmesini sağlamak yani birnevi benzini tamamen buharlaştırmaktır  lpg sisteme sıvı değilde  zaten gaz halinde girdiğinden venturinin lpg için +yada - olarak bir etkisi olmaz

turbo uygulayacak arkadaşıma tavsiyem sıkıştırma oranını düşürmeniz yoksa silindir kapağını fazla taşlıyan arkadaşın yaşadığı problemlerin aynısını yaşarsınız onuçta sıkıma miktarı turbo yüzünden artacak erken ateşleme ve vuruntu sorunları karşınıza çıkacaktır bunun sunucunda ya kırılan bi krank kol  yada çok kısa sürede yatakları aşındıracaktır
turbo basıncını düşük tutark başlayıp vuruntunun başladığı basıncın birazdaha düşüğüne inmek projenizin size bi miktar beygir vermesini sağlar fakat motor ömrünüz illaki kısalacaktır turbo için iyibi krank iyibi turbo piston ve kolseti daha iyi yataklar ve matematiksel olarak iyibi sıkıştırma oranı ve turbo basınç hesabı yapmanız gerkiyor bukonuda nette birçok yabancı siteler var yardımları dokuna bilir şimdiden başarılar

lpg içinde biraz düşünüp  olması gerekecek enbasit donanımı burda paylaşırım ona göre hep beraber bi beyin fırtınası yaparız tasarıyı yapabilecek arkadaşlar tasarlar bi kısımda yazılımla uğraşır basit ama daha verimli bişeyler çıkar
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

Uykusuz

  • Administrator
  • Yarbay
  • ******
  • İleti: 2599
  • Teşekkür: 207
  • while(heart_rate>0){work();}
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #33 : 04 Aralık 2011, 10:19:55 »
Katkıların için teşekkürler Tarkan. Yazılarını takip ediyorum  ;)
Projelerimiz için tıklayın Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın
Sipariş ve Bilgi için satis@lugatek.com ile irtibata geçiniz.
Lütfen teknik sorularınızı forumda sorunuz özel mesaj göndermeyiniz

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #34 : 04 Aralık 2011, 11:00:40 »
Evet daha öncede dediğim gibi tarkan la güzel işler çıkaracağız gibi görünüyor. Tarkan hocam süan için hedefimif HHO turbo işi konunun içine istemeden karıştı :) Cell kazanım 1-2 gün içinde elime geçer diye düşünüyorum ama onun öncesinde aracımdaki arızayı gidermem lazım.    [UU]
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #35 : 04 Aralık 2011, 12:04:07 »
arıza nedir belki yardımcı olabileceğimiz bişeyler çıkabilir
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #36 : 04 Aralık 2011, 13:21:36 »
Teşekkür ederim az bi iş kaldı  ;)

Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

cihan19

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 33
  • Teşekkür: 6
  • ENDÃœSTRÝYEL ELEKTRONÝK CÝHAN
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #37 : 11 Aralık 2011, 02:00:50 »
tarkan kardeş çalışmalarında bşarılar dilerim güzel bilgiler ve doğru bilgiler saol.
BETA ELEKTRONÄ°C

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #38 : 12 Aralık 2011, 17:38:12 »
Arkadaşlar cell kazanım elime geçti Kazanı gönderen Pro-TR Ustam sagolsun beni kırmadı. Kazanı görünce anladım bayağı emek vermiş bu kazana. Elleri dert görmesin. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.

Bana düşen kazanı test etmek tabi birkaç ufak tefek eksiklikleri var. onları tamamlayım denemelere başlayacağım. 
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #39 : 12 Aralık 2011, 18:22:52 »
Akkadaşlar buda kazanın videosu
 
Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olun veya Giriş Yapın

video görünmüyorsa bildirin.
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

cihan19

  • Onbaşı
  • *
  • İleti: 33
  • Teşekkür: 6
  • ENDÃœSTRÝYEL ELEKTRONÝK CÝHAN
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #40 : 15 Aralık 2011, 15:38:31 »
Güzel çalışma inşallah o peteklerini uzun süre kullanabilirsin :)
BETA ELEKTRONÄ°C

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #41 : 15 Aralık 2011, 16:18:14 »
Hocam umarım öyle olur önceki mesajımda bahsettiğim gibi kazanı yapan Pro-TR ustanın başka bir forum da bu konuyla ilgili yazılanı takip etmiştim 304 çelikten yapılmış bir kazan olduğunu ifade etmişti.

Bu arada yarın cuma ve ben akşama kadar izinliyim projeyle ilgili biraz çalışma yapacağım yedek su deposunu ve nem kırıcıyı yaparım diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2011, 16:20:16 Gönderen: namusait »
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #42 : 03 Eylül 2012, 00:37:09 »
son durum nedir
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır

namusait

  • Global Moderator
  • Yüzbaşı
  • ******
  • İleti: 636
  • Teşekkür: 43
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #43 : 03 Eylül 2012, 22:03:52 »
Arkadaşlar annemin ve benim farklı zamanlarda 2 ağır kaza geçirmesinden dolayı forumda uzun bir süredir aktif olamıyorum gecikmeler için hepinizden özür dilerim.
Bilmemek Değil Öğrenmemek Ayıp

Tarkan

  • Çavuş
  • **
  • İleti: 55
  • Teşekkür: 5
    • yýllara meydan okuyan binbir çeþit anýlarýn kahramanlarý vosvoslar
Ynt: Otomobillerde Hho ile Yakıt Tasarrufu (Su İle Çalışan Araba)
« Yanıtla #44 : 03 Eylül 2012, 22:41:00 »
nedemek önce ailemiz ve sağlığımız çok çok geçmişolsun allah acil şifalar versin ikinizede
Mevzubahis Vatanise gerisi teferruattır